:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
teraz -0°C
powietrze Umiarkowane

Druga strona medalu. Osoby homoseksualne i biseksualne z Kaszub zabrały głos

Opinie, Druga strona medalu Osoby homoseksualne biseksualne Kaszub zabrały głos - zdjęcie, fotografia
Koscierski.info 06/10/2019 09:09
Karolina Kaczykowska

W sierpniu przeprowadziliśmy sondę o środowisku LGBT. Zadaliśmy kilka pytań przypadkowo napotkanym osobom. Ten materiał wzbudził wiele kontrowersji. Pod publikacją pojawiło się dużo komentarzy nawołujących do nienawiści skierowanej w osoby homoseksualne, biseksualne i transseksualne. Postanowiliśmy tym razem głos oddać tym, w których hejt był wymierzony.

Są nazywani lewacką propagandą i ideologią. Choć i tak pojawiają się mniej stonowane epitety pod ich adresem. W komentarzach pod tekstem na naszym portalu można było zauważyć, co o nich myślą niektórzy mieszkańcy Kaszub. W pierwszej sondzie podkreśliliśmy, że można było w naszych rozmówcach wyczuć pewien dystans. Ich wypowiedzi były lakoniczne, jakby bali się za dużo powiedzieć. Natomiast w komentarzach ludzie nabrali większej odwagi w wyrażeniu swojej opinii. Spora część komentujących artykuł zwracała uwagę, że homoseksualizm to dewiacja i choroba.

- Zoofilia i pedofilia też będą czymś normalnym? - zastanawiał się jeden z komentujących.

- Nie więżę że nikt nie wypowiedział się że to choroba i że można to leczyć (zachowano oryginalną pisownię) - napisała inna osoba.

Warto pamiętać, że nikt nie jest anonimowy w internecie oraz że nawoływanie do nienawiści jest przestępstwem.

Jak oceniają swoją sytuację w kraju?

Oddaliśmy głos osobom, którzy każdego dnia narażeni są na dyskryminację i nienawiść. Ten temat bezpośrednio ich dotyczy, więc warto wysłuchać tego, co mają do powiedzenia. Zadaliśmy im podobne pytania, które padły w trakcie pierwszej sondy, czyli jak im się żyje w Polsce oraz to, czy jest szansa na poprawę.

- Sytuacja w Polsce jest na pewno lepsza niż w Rosji, niestety przy obecnej władzy cofamy się do podejścia Kremla wobec osób LGBT. Hejt i straszenie osobami LGBT mamy obecnie chyba na każdej konwencji Zjednoczonej Prawicy. Jedyną nadzieją na zmianę widzę w wymianie pokoleń i w edukacji. Na własnym doświadczeniu mogę stwierdzić, że z osobistymi fizycznymi atakami nienawistnymi na moją osobę spotkałem się tylko od osób z wykształceniem podstawowym. Choć nie chcę tu nikogo kategoryzować. Jest mnóstwo osób, które poznały mnie osobiście i zmieniły swój pogląd odnośnie osób LGBT. Cytat jednej z wypowiedzi: "Ty jesteś pedał, ale przecież jesteś spoko chłop" - opowiada Piotr Koszałka.

- Tak naprawdę nie wiem, jak określić tę sytuację. Słowo "źle" wydaje się nie do końca pasować. To nie oddaje tego, jak jest naprawdę, żadne słowo. Ja jeszcze nie spotkałem się z agresją fizyczną, ale myślę, że to tylko kwestia czasu. Z wyzwiskami, obelgami, niezbyt miłymi komentarzami - tak. Najbardziej zabolały mnie te słowa, które mogłyby wydawać się niezbyt agresywne, ale zakuły mnie w serce. Padły z ust osób dla mnie ważnych, na których wsparcie liczyłem. Kiedy ujawniłem się z tym, że jestem gejem, osoby, które zawsze mnie wspierały, nie potrafiły mnie zaakceptować. Pytali: jak to ty jesteś gejem? Albo mówili, że jestem jeszcze młody i to całe gejostwo mi przejdzie. Nie wierzę, że coś w Polsce się zmieni. Jedynie to może być gorzej. Dla Polaków homoseksualizm to wielkie zło. Jesteś gejem, równa się jesteś zdrajcą narodu i pedofilem. Co zrobić, kiedy księża krzyczą, że LGBT trzeba leczyć. Nieważne, jakim człowiekiem jesteś, co dobrego robisz dla innych. Liczy się to z kim sypiasz. Chłopak, dziewczyna, normalna rodzina przecież. Nieważne, że wśród par heteroseksualnych bardzo często są różne patologie - mówi jeden z naszych rozmówców (imię i nazwisko do wiad.red.).

- Wydaje mi się, że sporo zależy od osób, którymi się otaczamy. Ja czuję się bezpiecznie i dość stabilnie. Nie doświadczyłem jak dotąd większego hejtu niż kilka ślepo rzuconych wyzwisk w moją stronę, ale jeśli chodzi o nastawienie do gejów czy lesbijek, to jest raczej słabo. Nawet młodzi, pomyślałbym kiedyś, że inteligentni ludzie, okazują się być niedoinformowani i poglądowo nie odstają od skrajnej prawicy. Znam i widuję osoby homoseksualne, które są bardzo zamknięte w sobie, które boją się wyjść z szafy ze względu na sytuację, jaka aktualnie panuje w kraju. Ja mam to szczęście, że jestem otoczony ludźmi, którzy mnie tolerują i nie muszę nikomu tłumaczyć prostych, podstawowych rzeczy, chociaż padają nieraz denne pytania typu: kto jest mężczyzną a kto kobietą w tym związku. Mam jeszcze to szczęście, że ja i mój partner nie rzucamy się jakoś w oczy, mimo że nie ukrywamy się z emocjami i okazujemy sobie uczucia wszędzie, gdzie mamy na to ochotę. Jednak nie jestem sobie w stanie wyobrazić jak funkcjonują osoby queer albo transseksualne w Polsce - zdradza Artur, niegdyś mieszkaniec Kartuz, który wyemigrował do Wielkiej Brytanii i obecnie tam mieszka.

Co ze związkami partnerskimi, adopcją dzieci?

Poruszyliśmy też kwestię legalizacji związków partnerskich i adopcji dzieci, które są przedmiotem częstej dyskusji. Kontrowersja w dużej mierze wiąże się z adopcją.

- Związki partnerskie jak najbardziej. Jest dużo par hetero, które nie chcą brać ślubu. Ja opowiadam się za małżeństwami. Co do adopcji dzieci, ja osobiście mam tyle bliskich osób, że będę miał komu pozostawić swój majątek. Jeżeli chodzi o to, czy ktoś heteroseksualny, czy homoseksualny, co za różnica dla dziecka, kto dba o jego potrzeby, miłość, troskę, zdrowie, edukację itd. Mam kolegę, który jest hetero, był wychowywany w rodzinie zastępczej przez katechetkę. Jak tylko skończył 18 lat, uciekł z tego domu. Wszyscy jesteśmy ludźmi, orientacja nie decyduje o miłości, jaką oddamy dziecku. Słyszałem ostatnio o modelu rodziny pana posła Kaczyńskiego. Przykro mi i współczuję mu, że ma tak płytkie doświadczenia i będąc starym kawalerem, poucza innych, jak mają żyć. Nie jest to rola państwa, by mówić, jak ma wyglądać rodzina. Państwo jest od tego, by tę rodzinę wspierać, nieważne, jaki jest jej model. Jeżeli chodzi o marsze, to są piękne, wesołe, kolorowe, przepełnione radością - kontynuuje Piotr Koszałka.

- Geje czy lesbijki mogliby stworzyć dom dla niejednego dziecka. Tyle dzieci marzy o tym, aby ktoś je pokochał. Powinno brać się pod uwagę, czy para może temu dziecku zapewnić dobry dom, bezpieczeństwo i troskę, a nie to, czy to dwóch facetów czy pan i pani. Okropne jest to, gdy ktoś mówi, że homosie adoptują dzieci, by potem je gwałcić. To samo można by przecież powiedzieć o parach heteroseksualnych, które decydują się na dziecko. Skąd wiadomo, czy nie zrobili tego, by później je krzywdzić? - mówi nasz drugi rozmówca.

- Związek partnerski to powinno być jedno z podstawowych praw każdego człowieka, norma społeczna, która pozwala na normalne życie każdego, kto na ślub nie ma ochoty i nie rozumiem dlaczego ktoś, kogo to nie dotyczy, miałby się wypowiedzieć na ten temat, tym bardziej że nikt nikomu nie robi tym żadnej krzywdy. Jedynym skutkiem tutaj jest uszczęśliwienie dwóch zakochanych w sobie osób. Oczywiście za adopcją też jestem, wiele dzieci potrzebuje domu, wiele par jest w stanie im ten dom dać, ale myślę, że polskie społeczeństwo nie jest na to gotowe - dodaje Artur.

Marsze równości

Ostatnimi czasy coraz częściej słyszy się o marszach równości, które organizowane są niemal w każdym większym mieście w Polsce. Najbliżej nas takie marsze organizowane są w Trójmieście.

- Marsze organizowane są coraz częściej, bo mówimy: "dość spychania nas w niebyt". Nazywanie nas tęczową zarazą nie pomaga. Człowiek tak mówiący zapomina, ile krzywdy wyrządzili hierarchowie kościoła. Na tych marszach pojawiają się również osoby skrzywdzone, które przerysowują pewne elementy, lecz dla zwrócenia uwagi na problem. Dziwi mnie to, że tak wysocy dostojnicy kościelni tego nie rozumieją - mówi Piotr Koszałka.

- Nie byłem jeszcze na marszu. Chyba brakuje mi odwagi po prostu. Tyle ostatnio się dzieje, że człowiek zastanawia się, czy bezpiecznie jest wyjść z domu, a co dopiero iść na marsz i oberwać butelką czy czymś - opowiada inny z naszych rozmówców.

- Byłem na Marszu Równości w Gdańsku i na dwóch w Anglii, w której teraz mieszkam. Mogę powiedzieć, że są to dwa zupełnie różne przedsięwzięcia. Przede wszystkim, te w Polsce to przemarsz, którego celem jest walka o równe prawa. Czuć w tym bardziej ducha ważnej sprawy, niż dobrej zabawy. Marsze w Wielkiej Brytanii to święto obchodzone przez całe miasto, przypomina raczej karnawał czy jakiś festiwal. A odnosząc się do golizny i do deprawacji dzieci czy osób młodych, o których się tak dużo mówi, to ja osobiście czegoś takiego nie widziałem. Mam wrażenie, że o marszach najwięcej mówią osoby, które nigdy na żadnym nie były. Zastanawiam się, na jakie marsze chodzą wszyscy Ci, co to widzieli - mówi Artur.

Jak z brakiem akceptacji radzą sobie młode osoby?

- Osobom młodym jest bardzo ciężko, zwłaszcza jeżeli mieszkają w małym miasteczku. Tu każdy siebie zna i łatwo o plotki. Może ci się wydawać, że pewnej rzeczy nikt o tobie nie wie, a okazuje się, że wszyscy o tobie gadają. Oczywiście za plecami, bo tak normalnie to się do ciebie uśmiechają. Najgorsze jest wysłuchiwanie, że jesteś młody, przejdzie ci, znajdziesz sobie dziewczynę - opowiada jeden z naszych rozmówców.

- Ja nie spotkałam się z jakimiś niemiłymi sytuacjami, ale to tylko dlatego, że wybieram sobie odpowiednich znajomych, którzy są tolerancyjni. Ludzie w małej społeczności są zamknięci na nowe rzeczy. Homoseksualizm w Polsce jest nowością, można tak powiedzieć, więc trudniej jest żyć w małej miejscowości niż w dużym mieście - mówiła nastolatka, która deklaruje się jako osoba biseksualna.

KK

Reklama

Druga strona medalu. Osoby homoseksualne i biseksualne z Kaszub zabrały głos komentarze opinie

  • mieszko - niezalogowany 2019-10-09 14:35:58

    uwaga homo-sovieticus sponsorowane z Niemiec zaminowało nawet laiki, jak wciśniesz laika przeciwko chorym na lgbt, od razu wyskakuje laik z drugiej strony

  • #szymon - niezalogowany 2019-10-09 14:24:13

    Poważnie to trzeba uważać na tęczową zarazę bo za chwilę będą gwałcili nasze dzieci, niech zboki z kozami sobie używają, hahaha

  • Szymon P - niezalogowany 2019-10-09 11:59:40

    Nie bierzecie komentarzy niżej poważnie, 3/4 pisała ta sama osoba. Widać jakiś fanatyzm.

  • #ewa - niezalogowany 2019-10-08 22:30:38

    Z medycznego punktu widzenia to ty do dwunastego tygodnia ciąży byłaś tylko zlepkiem komórek a z naukowego punktu widzenia to twoi przodkowie są teraz w klatce w ZOO, haha

  • @karol - niezalogowany 2019-10-08 22:28:01

    Niezłych parafian ma ten wasz "papierze", o mój "borze"

  • karol - niezalogowany 2019-10-08 21:56:31

    Komentarzy więcej niż przy pielgrzymce papierza do kartuz. Szkoda czytać, szkoda komentować...

  • Cztery - niezalogowany 2019-10-08 20:53:21

    Nie czytałem tego artykułu. Nie dlatego, że nie jest tego wart, nie jest interesujący ale to sprawy intymne, osobiste, emocjonalne. To co robią dwie dorosłe osoby, dwaj przyjaciele, dwie przyjaciółki to ich sprawa. Nie moja. Państwa też nie. Mogą iść na zakupy, do kina, wynająć salę gimnastyczna, mogą robić wszystko to co robi każdy. Są wolni ... dopóki nie wchodzą w sferę intymną, osobistą innej osoby. A tak jest, kiedy w biały dzień, kilku prawie gołych facetów ubranych w stringi, z cyckonoszem na głowie, z muszelkami na cyckach, paraduje obok faceta ubranego w strój ze 100 penisów, obok faceta, który niesie transparent z waginą otoczona penisami i wszyscy paraduje środkiem miasta. Nie wspomnę o obrażaniu moich uczuć, smaku i estetyki. Wybaczcie. Jaki dodatkowy obowiązek wobec tych panów ma Państwo (ponad ten, którym otacza małżeństwo)? Państwo zajmie się nimi, kiedy ewentualnie zachorują, kiedy jakimś cudem urodzą dziecko z tego związku, kiedy zalegają z podatkami... Tyle.

  • Znudzony chorymi na lgbt - niezalogowany 2019-10-08 20:41:28

    #kartuzyinfo jesteście moim ulubionym serwisem, nie dawajcie się wciągnąć w homopropagande! Tym ludzią tylko na tym zależy by wzbudzić dyskusje na swój temat a tym samym prowadzić do kłótni. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest olanie tego, traktować jak powietrze mimo że że powodują fetor to zatkać nos i iść dalej. Jest powiedzenie nie tykaj gówna bo śmierdzi. Im bardziej będzie się w to brnąć tym gorzej, Ci ludzie nie rozumieją że nikomu już się nie chce o nich słuchać, każdy chce żyć swoim życiem, ludzie mają poważniejsze problemy niż to że jakiś szary człowieczek czuje się nieakceptowany. No tak mi przykro.

  • ewa - niezalogowany 2019-10-08 19:38:46

    Nie zamierzam polemizować z kimś kto ma mgliste pojęcie o medycznych aspektach źródła pochodzenia tej orientacji.
    Wypowiedź mojego przedmówcy wskazuje nie tylko o braku wiedzy którą mi zarzuca ale właśnie sam prezentuje mentalność maluczkiego parafianina życzę wszelkiej pomyślności

  • #ewa - niezalogowany 2019-10-08 19:20:19

    Dla Boga uprawianie zboczeń to ohyda, doczytaj parafianko zamiast pokazywać jak jesteś niedouczona

  • Ewa - niezalogowany 2019-10-08 18:49:19

    Szanowni Katolicy! Wasz Bóg stworzył człowieka na wzór i podobieństwo.....................Gdzie Wasza tolerancja i miłosierdzie chrześcijańskie?

  • niewiem - niezalogowany 2019-10-08 13:04:47

    Nie mam nic przeciwko związkom partnerskim osób homoseksualnych.
    Ale nikt nie pomyśli jak dziecko wychowane przez 2 tatusiów czy 2 mamusie jak będzie się czuło gdy pójdzie do szkoły i jak inne dzieci się będą z niego naśmiewać z tego powodu...

  • Do geja z Kartuz - niezalogowany 2019-10-08 10:45:45

    Geju, paradowanie z waszymi obleśnymi zboczeniami na ulicach uważasz za coś normalnego? Czy dla ciebie zoofila czy nekrofilia to też coś normalnego?

  • Gej z Kaszub - niezalogowany 2019-10-08 00:16:17

    Zaściankowe Kartuzy/Kaszuby. Geje i lesbijki chcą po prostu normalnie żyć.. nie możecie tego zrozumieć? Na pewno macie jakiś znajomych homo, którzy przez Wasz światopogląd i homofobię boją się być takimi jakimi są.

  • Ada - niezalogowany 2019-10-07 23:55:18

    homseksualisci nienawidzą siebie i nienawidzą ludzi, dlatego próbują wymusić akceptację. Każdy marsz homseksualistów to manifestacja ninawiści do Polski, Polaków, Kościoła, osób wierzących. Redaktorek, kóry nie miał odwagi podpisać sie swoim imieniem i nazwiskiem nie widzi i nie słyszy tego co widzą i słyszą wszyscy dookoła . Czy my, normalni ludzie profanujemy czyjeś świetości, rządamy wyrzucania z pracy i wsadzania do więzeń tych z kórymi sie nie zgadzamy?

  • @ obojętny - niezalogowany 2019-10-07 22:28:05

    Masz rację , za chwilę na ulicę wyjdą zoofile czy nekrofile i też będą żądali uznania małżeństw ze zwierzętami czy z umarlakami i adopcji np szczeniaków czy prosiaków

  • Obojętny - niezalogowany 2019-10-07 21:49:27

    Natury ludzkiej nikt nie oszuka. Niech sobie żyją w swoich środowiskach leczniech się z tym aż tak nie obnoszą. To jest nienormalne. Jakby tak każda społeczność miała organizować marsze to dopiero byłby cyrk. Bądźcie jacy chcecie lecz nie róbcie z tego sensacji.

  • Teresa - niezalogowany 2019-10-07 21:24:48

    A czemu nikt nie mówi o Bogu? Co On na to? Czemu nikt nie broni naszej wiary katolickiej, naszych wartości chrześcijańskich, czemu nikt nie broni Maryji? Jej wizerunku? w ostatnim czasie jest tak niszczony! GDZIE jesteście katolicy?! Jezus powiedział kto się mnie zaprze i będzie się mnie wstydził, tego i ja się zapre przed Ojcem! Czas powiedzieć temu światu, który się pogubił nie, a Bogu tak, bo tam gdzie Bóg jest na pierwszym miejscu tam wszystko jest na swoim miejscu! Kochani walczmy o swoje Rodziny i o swoje Dzieci, nie pozwólmy im tego zniszczyć, bo im prawie to się udało!!!

  • kiedy pogonimy ich z Kartuz - niezalogowany 2019-10-07 21:19:21

    ja

  • miszcz - niezalogowany 2019-10-07 21:09:24

    zboczeńcy!! Jak nie chcecie się leczyć z tych waszych dewiacji to przynajmniej się z tym nie afiszujcie...

  • Pielęgniarka - niezalogowany 2019-10-07 20:59:46

    Odkąd lobbowane jest LGBT nie mówi się już prawie nic o HIV - i tu widzę największe zagrożenie bo zaraza się sieje a musi być cicho bo temat jest niewygodny.

  • Stefan - niezalogowany 2019-10-07 17:47:59

    Tylko gadacie i piszecie 13 trzeba pokazać gdzie jest ich miejsce ich finansuje zagranica tylko PiS ich może zatrzymać i oni O tym wiedzą dlatego tak walczą i robią to co robią...!!!!

  • # Don Pablo - niezalogowany 2019-10-07 17:31:25

    To jest propagowanie zboczeń czyli czegoś groźniejszego niż faszyzm i komunizm

  • Don Pablo - niezalogowany 2019-10-07 17:22:02

    Na marszach LGBTQWERTY rozdawane są przypadkowym osobą flagi, transparenty, różne loga organizacji. Te marsze to nie ruch oddolny tylko dobrze zorganizowane marsze. Za tym stoją Ci sami ludzie co organizowali marsze KOD... Skąd mają pieniądze? Każdy mądry obserwator wie, o co tu chodzi. Propagowanie odmiennisci seksualnej na siłę.

  • Lol - niezalogowany 2019-10-07 16:21:03

    XD

  • Normalny - niezalogowany 2019-10-07 14:26:46

    Ponawiam moje pytanie do homosiów, czy np zoofilia czy nekrofilia to też coś normalnego?

  • Lichwa - niezalogowany 2019-10-07 14:18:16

    To wychodzi teraz na to, że rodzina złozona z kobiety i mężczyzny, oraz ich potomstwa lub przysposobionego, będzie jakimś wynaturzeniem, a rodzina złożona z dwóch mężczyzn i małoletnich , lub dwóch kobiet i małoletnich to ma być wzór normalności i rodziny?
    Związki partnerskie, ok, niech są mieszane, czy nawet jedno płciowe - ale nie szalejmy, że małżeństwo dwóch kobiet czy dwóch mężczyzn to coś normalnego.
    Tak na marginesie, dziecko wychowywane przez jednopłciowe związki, gdy przyłapie takie tatuski lub mamuśki na "figlach" w łóżku, to widząc takie coś, i będąc wychowywane w takim środowisku.. do jego podświadomości dociera, ze tak to jest normalne, tak ludzie okazują sobie bliskośc i się kochaja w ten sposób.
    Cała przyroda poza kilkoma wyjątkami opiera się na związkach płci przeciwnych.

  • #ojciec dyrektor - niezalogowany 2019-10-07 13:21:57

    Powiem mu że jest zboczeńcem i ma się leczyć

  • Ojciec dyktator - niezalogowany 2019-10-07 13:12:07

    Nie popieram homo parad, ale czytając wasze wpisy pełne pogardy pytam - co zrobisz, kiedy twoje dziecko powie tobie, że jest gejem/lesbijką?

  • Karol - niezalogowany 2019-10-07 12:35:12

    znowu artykuł sponsorowany przez homo lobby, a więc rodzice chrońcie dzieci, także piszcie listy do portali internetowych, aby nie demoralizowały społeczeństwo. Homoseksualizm to zboczenie, a zarazem choroba, która nigdy nie przyniesie i przyniosła nikomu szczęścia.

  • swój - niezalogowany 2019-10-07 12:24:46

    przestańcie demoralizować i propagować dewiacje, od pedofilii w szkole tzw seksualizacji itd, kończąc na propagowaniu za miliardy finansowanych z zewnątrz projektów. Homoseksualizm nie jest żadną nowością początek miał w Sodomie i Gomorze i nikomu nigdy nie przysporzył żadnych korzyści!!!

  • Polak - niezalogowany 2019-10-07 10:44:52

    O, widzę że kolega ~IP z tego samego serwera nadaje :P

  • IP ok - niezalogowany 2019-10-07 10:07:50

    Z IP jest wszystko ok. Jak widać ;) To taki typ człowieka: Cwaniak w necie, pi..da w świecie :D

  • Polak - niezalogowany 2019-10-07 09:49:55

    To jakiś bug... Moje IP to 31.11.131.xxx a podawane jest 162.158.202.***. To ściema koscierski.info... Coś im się pogmatwało...

  • Polak - niezalogowany 2019-10-07 09:45:41

    162.158.202.xxx - dostawca internetu: Cloudflare, Inc., Hamburg, Germany - Niemcy kontratakują? :O

  • 162.158.202.* - niezalogowany 2019-10-07 09:44:57

    To jest troll :) Udziela się w wielu artykułach. Informatyk przy mnie w 15 min ustalił cały adres jego IP i do kogo należy też. Tylko jak napiszę skąd to, to też będzie źle :D

  • Alinka - niezalogowany 2019-10-07 09:19:36

    IP te same? Ale ktoś się napracował

  • Jarek - niezalogowany 2019-10-07 09:17:32

    Dlaczego dyskutujecie o dwufunkcyjności odbytu? :O Dyskutujcie o biedzie, o głodzie...

  • alfa - niezalogowany 2019-10-07 08:44:29

    Poczytajcie proroctwa św. Nila , u którego osobiście był św. Wojciech ...

  • # bogu - niezalogowany 2019-10-06 21:51:09

    Skoro Jezus zwraca się do Boga jako Ojca to ojciec jest jakiego rodzaju, tęczowy dewiancie i na dodatek przygłupie po zawodówce???

  • Debil? - niezalogowany 2019-10-06 21:42:59

    IP ciemnoto niepowtarzalny jest adres Mac

  • Debil? - niezalogowany 2019-10-06 21:42:54

    IP ciemnoto niepowtarzalny jest adres Mac

  • Ktoś - niezalogowany 2019-10-06 21:34:00

    Brawa dla dziennikarza:)

  • Normalny - niezalogowany 2019-10-06 19:52:00

    Agnes, różnice w kolorze skóry to nie jest zboczenie, gdy dwóch chłopów czy dwie kobiety idą do łóżka to nawet dla Boga jest to ohydą !!!

  • Woj - niezalogowany 2019-10-06 19:23:45

    Patrzac po adresie IP 80% komentarzy napisała jedna i ta sama osoba

  • Agnes - niezalogowany 2019-10-06 18:24:01

    Ludzie! Kochajmy się wszyscy bez względu na kolor skory, wyznania religijne, poglądy polityczne i orientacje! Nie wchodźmy nikomu do łóżka z butami! Pozwólmy żyć każdemu na własny sposób!! Szanujmy innych ludzi, jeśli sami chcemy mieć szacunek!

  • Biedronka - niezalogowany 2019-10-06 18:12:05

    Teraz jak wygramy te wybory LGBT razem z opozycją , to zrobimy przemarsz przez Kaszuby, mało tego, pójdziemy prawie nago i będziemy mieli gacie na głowach, jak to robimy w innych miastach i nic nam nie zrobicie, my możemy wszystko, a potem idziemy do szkół nauczać jak trzeba kochać w inny sposób, bo liczy się tolerancja i wolność słowa! zapraszam każdego, żeby się do naszego ruchu przyłączył, bo warto my potrafimy przedstawić wartości życia jak mało kto..!!

  • Kaszubka - niezalogowany 2019-10-06 14:15:49

    Panie Jarosławie,a po co pan ogląda te wszystkie obrzydliwe rzeczy w internecie i jak pan na nie trafia?To chyba trzeba wyszukać a potem obejrzeć dobrowolnie i bez przymusu.Chyba ze to jakaś wewnętrzna potrzeba...

  • Normalny - niezalogowany 2019-10-06 14:07:28

    Jurek, dobrze napisałeś, spróbuj jeszcze wyleczyć się ze swojej dewiacji

  • Jurek - niezalogowany 2019-10-06 13:47:48

    Jestem homoseksualistą i gardzę tym durnowatym ruchem lgbt . To banda oszołomów, która zmierza do tego, abym się publicznie obnosił ze swoimi skłonnościami. Mam w nosie ich postulaty i nie godzę się na to, żeby ktokolwiek dowiedział się, że jestem gejem. To moja prywatna, głęboka tajemnica, moje życie, moje szczęście, moje ja i widzi mi się. Oni do prywatnych, intymnych spraw dołożyli jakąś politykę i ideologię. Ktoś musi za nimi stać.

  • Normalny - niezalogowany 2019-10-06 13:46:55

    Nazywanie zboczeń zboczeniami a zboczeńców zboczeńcami jest dla was hejtem,? I ty pismaku nazywasz się dziennikarzem? No nie żartuj....

  • PISIOREK - niezalogowany 2019-10-06 13:28:18

    Trzeba tępić tęczową zarazę w zarodku, nie może być tak że zboczeńcy będą uczyli nasze czteroletnie dzieci masturbacji !!!

  • Jarosław - niezalogowany 2019-10-06 10:48:50

    Problem w tym że to nie geje i lesnijki którzy są w jakiś sposób dyskriminowani ,tylko ci co krytycznie wyrażają się o ich ideologii którą chcą narzucić większości wyrażają się krytycznie lub dosadnie gdyż jest wolność słowa i opinii,często próbuje się ich straszyć się sądami ,są już przypadki zwolnień z pracy za poglądy i słowa...a cóż jak ten pan siedząc w Angli nie spotkał się z obscenicznymi występami ulicznymi w co nie chce mi się wierzyć to w internecie znajdzie mnóstwo takich występów...podkreślam obrzydliwych ulicznych występów ...ulicznych i agresywnych zachowań tych środowisk....

  • Karol - niezalogowany 2019-10-06 10:40:36

    Chciałbym dołączyć się artykułu bądąc osobą homoseksualną mieszkającą na kaszubach w MAŁEJ wiosce.
    W artykule nie został przedstawiony punkt widzenia pro LGBT. W powyższym artykule wypowiedziały się osoby, które dumnie wypowiadają się o organizacji LGBT. Prawda jest taka, że zdecydowana większość homoseksualistów w Polsce wcale nie utożsamia się z tą organizacją. Przez lata poznałem setki osób o podobnej orientacji i zdecydowana większość nigdy nie wyjdzie na marsz "równośći". Dlatego, że zwyczajnie zdają sobie sprawę że ich rolą w społeczeństwie nie jest epatowanie swojej seksualności. Równocześnie wielu z nich jest w związkach, szczęśliwych lub nie tak samo jak w przypadku związków heteroseksualnych. Zdecydowana większość jest absolutnie przeciwna adopcji dzieci i małżeństwom. DLATEGO, że czują się odpowiedzialni za społeczeństwo w którym żyją. Zdają sobie sprawę że jest też w nim miejsce też dla nich ale ale nie w formie LGBT.
    Podpisał Karol 27l,Polak, Kaszuba, Przedsiębiorca,

  • hetero dziadek - niezalogowany 2019-10-06 10:38:43

    ten portal stal sie kolorowy teczowych przebierancow Kaszebe to prawdziwe rodziny maz hetero i zona hetero i ich dzieci hetero LGBT to komunizm bis ktory upadla czlowieka to jest ideologia szatanska ktora chce zniszczyc czlowieczenstwo to Sodoma i Gomora

  • Jarosław - niezalogowany 2019-10-06 10:01:05

    Schodzicie na psy z tematami... To portal lokalny czy homopropagandy? Od przyszłego roku rezygnuję z reklamy w waszym portalu.

  • #joanna - niezalogowany 2019-10-13 20:27:41

    To że ty masz zboczeńców w rodzinie nie znaczy że każdy tak ma, widać nie potrafiłaś dzieci wychować na zdrowych ludzi

  • Joanna - niezalogowany 2019-10-13 20:13:10

    Ludzie czy Wy umiecie mysleć? Komu zagraża LGBT? To czlonkowie naszych rodzin nasze dzieci. Kazdy z nas cieszy się ze nie ma w rodzinie takiej corki lub syna ale juz w dalszej mają i to są lekarze, nauczyciele policjanci itd..... kazdy niech sam pomysli

  • iku wo - niezalogowany 2019-10-13 12:10:35

    Wystarczy iść za kapitałem, a będzie wiadomo do jakiego kapitału należą polskojęzyczne media i od dawna wiadomo,że nie ma już obiektywnych wiadomości,tylko propaganda

  • Patriota - niezalogowany 2019-10-12 23:57:28

    Mnie to już wisi i powiewa. Chcecie być tacy nowocześni, tacy europejscy to zalegalizujcie pedofilię, nekrofilię, zoofilię oraz inne dewiacje seksualne a będziecie mieć burdel na kółkach!
    Mój dziadek świętej pamięci, weteran wojenny to się w grobie przewraca. Za taką Polskę z pewnością to on krwi nie przelewał!

  • Cztery - niezalogowany 2019-10-12 18:24:39

    Hejt i straszenie osobami LGBT? Jeżeli już to straszenie hiper-aktywnością tych osób, w szkołach, na ulicy w miejscach publicznych. Czy zdobycze dobrej zmiany są zarezerwowane tylko dla chłopców, dla dziewczynek, czy może dla każdego? Czy osoby, które w naturalny sposób wymykają się tradycyjnemu postrzeganiu płci i jej zachowań są odsunięte od jakiegokolwiek prawa w Polsce? Sprawa dotarcia tych osób, zwłaszcza młodocianych np. do psychologa (oj, może sobie nagrabię?) jest tak samo trudna, jak próba dotarcia każdego z nas do ortopedy, kardiologa ... Sorry, taki klimat. PRL i III RP były dojone jak fioletowa krowa z czekolady. Małżeństwo jest objęte konstytucyjną opieką Państwa dlatego, że tak zadecydowała kiedyś większość parlamentarna, a głównie ze względu na dzieci, które tam się rodzą. Dzieci są objęte szczególna opieką, również w innych związkach, na tych samych, lub szczególnych prawach.
    Nie zgadzam się na to, aby związek pana z panem nazwać małżeństwem, niech nazywa się inaczej.

  • pajk - niezalogowany 2019-10-12 12:08:01

    Kościerski.info lewackim portalem i promotorem LGBT.
    Żegnajcie, już tu nigdy nie zajrzę!

  • Anonimowa osoba - niezalogowany 2019-10-12 11:29:31

    Uważam, że każdy ma prawo do szczęścia. Jestem osobą wierzącą. Toleruję homoseksualizm lecz nie muszę tego propagować czy akceptować. Pan Bóg kazał nam miłować bliźnich. Nie będę więc obrażać tych osób, hejtować, wyzywać. To tylko ludzie tak samo jak my a nie dziwadła. Nich żyją w spokoju bo mają do tego takie samo prawo jak i my. Jeśli nic złego nam nie robią to my też nie nie wyzywajmy ich.

  • #ala - niezalogowany 2019-10-12 11:00:17

    Bóg czuje obrzydzenie czy to do homosiów czy to do nekrofilów czy to do zoofilów, doczytaj w Biblii zamiast pisać tu te swoje kretynizmy !

  • Zb. - niezalogowany 2019-10-12 10:06:48

    obłuda,hipokryzja,zakłamanie-to jest podstawowa cecha przeciwników LGBT.
    Tak bardzo nie chcą,aby dziecko miało 2 rodziców tej samej płci /porządnych i normalnych/,ale wolą aby mama i tata upijali się do nieprzytomności,a ich dzieci były brudne i głodne.
    Czy ktoś-kto tu się wymądrza ma jakieś sukcesy w obronie dzieci z rodzin patologicznych???????????????
    Sto razy wolę ludzi z LGBT-niż "dzieciorobów",którzy kasują po +500,a ich dzieci poalkoholiczne są niedorozwinięte,schorowane i niedozywione

  • Ala - niezalogowany 2019-10-12 09:58:57

    Skoro Bóg jest Wszechmogący i dopuścił do tego,tzn.,że taka BYŁA JEGO WOLA.
    Walka ze środowiskiem LGBT to walka z Bożą WOLĄ-szkoda,że katolicki kler tego nie rozumie.
    Ludzie LGBT tak zostali "zaprogramowani" WOLĄ BOSKĄ i nic nikomu do tego.
    "A bliźniego swego jak siebie samego"-czy katolicy znają to przykazanie????

Dodajesz jako: |

Ogłoszenia PREMIUM

Kościerzyna ( 5 km przy drodze

Sprzedam siedlisko 17 000 m wraz z budynkiem 120 m w stanie surowym zamkniętym , kryty dachówką prąd w budynku , woda gminna . Kontakt..


Personel sprzątający / Z

Poszukujemy personelu sprzątającego, zakres obowiązków to : - sprzątanie pomieszczeń, sal, korytarzy, toalet, itp Wymagania - mile widziane..


Skup Aut tel.669787480

Skupujemy Auta w Każdym Stanie Osobowe,Dostawcze,Vany, Całe, Rozbite, Skorodowane, Bez Opłat Każdy Model,Każda Marka Bez Wyjątków! Płacimy..


Dyskretny-Realny szuka na

SPOTKANIA w AUCIE z dziewczyna 18-27 lat z Gdanska,Gdyni,Wejherowa,Slupska,Tczewa,Malborka,Starogardu Gd.,Koscierzyny,Chojnic,Bytowa.dojade do..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez koscierski.info, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

PortaleRegionalne.info Joanna Stoltman z siedzibą w Kartuzy 83-300, Mściwoja II 13 B/3

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"